منوی دسته بندی

چگونه یک تراپ یا تله بخار مناسب انتخاب کنیم؟

در مقاله قبل به توضیح تراپ یا تله بخار و انواع آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم تاثیر شرایط را در انواع تله بخار برای انتخاب راحت تر شما عزیزان بررسی کنیم.

تاثیر شرایط  بر تراپ یا تله بخار

شرایط سیستم حداقل مشخصات تله را برای فشاردر تله بخار ، دما  در تله بخار وظرفیت تخلیه  مواد و نوع اتصال تعیین می کند.

انتخاب تراپ مناسب

لوله‌کشی نصب‌شده بر نوع اتصال و گاهی اوقات مواد بدنه تراپ  تأثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که تله انتخابی الزامات لوله‌کشی را برآورده می‌کند.

 به عنوان مثال، یک تراپ ممکن است یک اتصال استاندارد در NPT  یا همان رزوه ملی لوله داشته باشد. اما فشار لوله‌کشی به جوش سوکت مناسب را لازم دارد.

علاوه بر این، سایر الزامات شامل این است که ظرفیت تخلیه باید برای حداکثر بار در حداقل فشار دیفرانسیل در تمام شرایط محیطی مناسب باشد.

تاثیر جنس بدنه در انتخاب مناسب تراپ یا تله بخار

جنس ساخت بدنه یک تراپ یا تله از اولین و پر اهمیت ترین مواردی است که باید در هنگام انتخاب تراپ به آن اهمیت داد.

ماده  ای که از آن استفاده می شود باید مقاوم در برابر حداکثر دما و فشار در ناحیه تخلیه میعانات باشد. مقاومت  و ماندگاری  جنس بدنه برای بالا بردن  عمر تراپ حائز اهمیت است.

این ماده همچنین باید تست فشار را گذرانده باشد.

متریال استفاده شده در تراپ و دیگر  قطعات مقاوم در برابر فشار،  هیچ تفاوتی با متریال استفاده شده در انواع شیرهای دیگر ندارد. چند نمونه عبارتند از:

  • چدن خاکستری یا چدن داکتیل
  • فولاد کربن
  • فولاد ضد زنگ

 

حداکثر فشار و دمای قابل اعمال مواد بدنه لزوماً به معنای استفاده  حداکثر فشار و دما در محیط عملیاتی تراپ  نیست.

گاهی به  این دلیل است که حداکثر فشار و دمای عملیاتی را می توان با مقاومت فشار و دما سایر قطعات مانند واشر و سایر اجزای داخلی محدود کرد.

علاوه بر این، استانداردهای مختلف مانند ASME یا DIN می توانند بر حداکثر فشار و دمای عملیاتی مواد تراپ  تأثیر بگذارند. به عنوان مثال چدن A126 دارای حداکثر فشار مجاز ۱۳ بارگ (۱۹۰ psig) طبق استانداردهای DIN، اما ۱۶ بارگ (۲۵۰ psig) طبق استانداردهای ASME است.

تله‌های فولادی ضد زنگ بیشترین محبوبیت را برای استفاده در جنس بدنه تراپ ها پیدا کرده اند. به دلیل اینکه نگهداری از آنها نسبت به بقیه موارد آسان تر است و به دلیل مقاومت بالاتر از طول عمر بیشتری برخوردار است.

چگونه اندازه مناسب تراپ یا تله بخار را بدست آوریم؟

تعداد زیادی از خریداران تله بخار، اندازه تراپ را بر اساس سایز لوله های موجود انتخاب می کنند. با این حال، اندازه تراپ  باید دقیقاً با اندازه لوله کشی در سمت خروجی تجهیزاتی که میعانات را به تله می رسانند، مطابقت داشته باشد.

توصیه ما به شما  استفاده ازاندازه مناسب برای  لوله هایی است که میعانات را به سمت تخلیه تجهیزاتی تراپ تهیه می کند. که برای اندازه گیری مناسب می توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

جدول انتخاب سایز تراپ مناسب

*این جدول در مورد تله بخارهای برند TLV به عنوان یک مرجع کلی ارائه شده است. اگر در مورد انتخاب تله یا طراحی لوله کشی مطمئن نیستید، می توانید با متخصصان ما در شهباز صنعت تماس بگیرید .

نکته مهم: اندازه تله  نباید کوچکتر از لوله‌های خروجی باشد، زیرا این کار باعث خروج مایعات و آسیب و مشکلات گرمایشی می شود. می‌تواند منجر به غرقابی و آسیب ویا مشکلات گرمایشی شود.

علاوه بر این، اندازه لوله در خروجی تراپ  نباید بر اساس اندازه تله باشد، بلکه باید طوری طراحی شود که دبی مورد نیاز را ارائه دهد و افت فشار را برای جریان دو فاز محدود کند.

شهباز صنعت تامین کننده انواع تراپ ترمودینامیکی، مکانیکی، ترموستاتیکی ، انواع تراپ و تله بخارTLV ، انواع تراپ برند TLV و تراپ تفنگی TD ، اسپیراکس سارکو، میاواکی، یوشی تاکی ، گسترا ، آری ارماتورن ، تله بخار اصفهان، تله بخار عیوض ، Yarway و انواع کنترل ولو سامسون در خدمت شما عزیزان است.

همچنین می توانید مقاله گلوب ولو globe valve ، دستگاه تست تله بخار ، مزایا و نکات مهم تله بخارها در خشکشویی ،

۸ راه حل برای جلوگیری از چکش اب در تاسیسات بخار

تاریخچه تله بخار

را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *