منوی دسته بندی

شیر گازی تدریجی

شیر گازی تدریجی یک وسیله مکانیکی است که طی یک فرآیند فشار و جریان سیال را کنترل می کند.

شیر گازی تدریجی

شیر گازی تدریجی وسیله‌ای است که برای قطع و وصل جریان سیال‌ها در خط لوله‌ها و شبکه‌های لوله‌کشی و محیط‌های صنعتی به کار می‌رود و یک وسیله مکانیکی است که طی یک فرآیند فشار و جریان سیال را کنترل می کند.

وظایف اصلی شیرها شامل موارد زیر می شود :

قطع و وصل کامل جریان
کنترل مقدار و فشار و مسیر جریان عبوری
کنترل و ایمن نگه داشتن دستگاه های تحت فشار

شیر گازی

شیر توپی یا گازی شیرهایی با حرکت چرخشی می باشند که در آنها از مجرابندی که به شکل کروی می باشد استفاده می شود که این مجرابند ها برای باز و بسته کردن جریان مورد استفاده قرار می گیرد و برای قطع و وصل جریان بکار برده میشود. بندآور شیرگازی بصورت یک کره است.

از درون این کره مجرایی بیرون آورده شده، که وقتی در جهت جریان قرار می گیرد امکان عبور سیال از شیر را فراهم می کند .

شیرگازی یک دسته دارد که باچرخش نود درجه ای به عقب و جلو قادر به باز و بسته کردن مسیر جریان است .

شیر گازی تدریجی چیست

برای محافظت و کنترل هوا وگاز ورودی گاز مشعل و دیگر کاربرد های گازی استفاده می شود و برای کاربرد های مختلف محافظتی و کنترلی داری متریال مختلف از قبیل استیل، چدن، شیشه، سرامیک می باشد.

شیر گازی تدریجی شیر ایمنی است که در حالت عادی بسته است، با قابلیت باز شدن سریع یا تدریجی و داشتن بخش سریع قابل تنظیم جهت جریان ابتدایی گاز.

وقتی فنر در موقعیت عدم کارکرد قرار می گیرد با اعمال کار بر روی دیسک، مسیر عبور گاز را بسته نگه میدارد. با ورود برق به بوبین و بسرعت در بخش ابتدایی جریان باز می شود، سپس بتدریج، با سرعت قابل تنظیم. در زمان قطع برق، شیر بسرعت بسته میشود.

کاربرد شیر گازی تدریجی

این نوع از دستگاه برای مسدود کردن هوا و گاز و کنترل تنظیم در مشعل اتمسفریک و یا مشعل های فن دار، در کوره های صنعتی و در تمام تجهیزات گازمناسب است که از شیر برقی گاز استفاده می کنند است.

کاربرد شیر موتوری در تمام فرایندهای صنعتی از جمله تصفیه خانه ها، کارخانجات، نیروگاه ها، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، سیستم های تهویه مطبوع، فرایندهای هسته ای و خطوط انتقال سیال می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیرآلات با کارشناسان  شهباز صنعت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *