منوی دسته بندی

ترانسمیتر دما یوکوگاوا

شهباز صنعت تولید کننده شیر های کنترل ولو و فشار شکن و تله بخار و لول گیج های صنعتی شیر پنوماتیک

ترانسمیتر دما یوکوگاوا

ترانسمیتر دما یوکوگاوا یکی دیگر از محصولات این شرکت ژاپنی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق است که توانایی آن در تشخیص حرارت و گزارش آن به اتاق کنترل فوق العاده است.

این ابزار به عنوان یکی از دقیق ترین تجهیزات موجود در بازار شناخته می شود که ویژگی های منحصر به فردی دارد.

داشتن دو ورودی مجزا برای تشخیص حرارت و استفاده از ترموکوپل ویژگی‌هایی است که تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا نسبت به سایر ترانسمیترهای موجود در بازار برتر کرده است.

شهباز صنعت نماینده فروش یوکوگاوا در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید ترانسمیتر دما یوکوگاوا Yokogawa و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت ترانسمیتر دما یوکوگاوا با کارشناسان ما در شهباز صنعت تماس بگیرید.

مشخصات فنی ترانسمیتر دما یوکوگاوا

معمولاً در ترانسمیتر دما شاهد استفاده از یک ترموکوپل هستیم که امکان تبدیل دماهای بسیار بالا به داده‌های دیجیتال را به ما می‌دهد.

این وضعیت دمایی با کمک یک ابزار مبدل تبدیل به داده‌های دیجیتالی می‌شود که به طور مستقیم به تغییرات دما مرتبط هستند.

بنابراین تمپرچر ترانسمیتر بر روی یک مخزن یا یک دستگاه نصب می‌شود، به کمک ترموکوپل دمای آن اندازه گیری شده و به کمک مبدل تبدیل به داده‌های دیجیتال می‌شود.

در نهایت نتایج به دست آمده به صورت داده دیجیتال به اتاق کنترل برای اپراتور فرستاده می‌شود تا وضعیت سیستم تحت نظارت خود را کنترل کند.

ترانسمیتر دما یوکوگاوا مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی دارد و این یعنی ما ابزاری در اختیار داریم که حوزه فعالیت ما را بسیار بیشتر می کند.

از لحاظ محدوده دمایی و نحوه عملکرد، تفاوت چندان چشمگیر بین این دستگاه و سایر دستگاههای موجود در بازار نیست.

اما صحت در عملکرد و همچنین مواد اولیه به کار رفته در ساخت این ابزار باعث شده که بسیاری از مهندسین در پروژه های صنعتی و غیرصنعتی به فکر استفاده از آن باشند.

اگر در بازار چرخی بزنید، مدل های مختلفی از ترانسمیتر دما یوکوگاوا وجود دارد که می توان به سری V اشاره کرد.

ویژگی

این سری از ترانسمیترها شامل زیرمجموعه هایی مانند VJT6 و VJR6 است که هر کدام از آنها کاربردها و عملکرد متفاوتی دارند.

در واقع این وظیفه بر عهده مهندسین و خریداران تجهیزات ابزار دقیق است که سری های مختلف این تجهیزات را شناسایی کرده و بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا دارای مدل های فراوانی است که از محبوب ترین مدل ها می توان به مدل YTA320 اشاره کرد.

شما همچنین می توانید ترانسمیتر دما روزمونت را از ابزار سنجش تهیه فرمایید.

نحوه تشخیص حرارت در ترانسمیتر دما یوکوگاوا با کمک ترموکوپل انجام می گیرد.

ترموکوپل ها توانایی بالایی در تشخیص حرارت در درجه های بالا و پایین دارند و به همین دلیل محدوده تشخیص دما در آنها بسیار وسیعی است.

به عنوان مثال، محدوده تشخیص دما در این ترانسمیترها بین ۰ تا ۴۰۰ سانتیگراد در مدل VJR6 و بین ۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد در مدل VJT6 متغیر است.

پس عملاً محدودیتی در استفاده از این ترانسمیتر ها با توجه به محدوده دمایی وجود ندارد.

یکی از مواردی که در ترانسمیتر دما یوکوگاوا و همچنین سایر ترانسمیترهای موجود در بازار دیده می شود، استفاده از یک صفحه نمایش LCD برای گزارش درجه حرارت است.

ترموکوپل درترانسمیتر دما یوکوگاوا

در واقع ترموکوپل استفاده شده در این دستگاه یک محدوده دمایی مشخص را تشخیص می دهد و به کمک سیستم دستگاه آن را تبدیل به شدت جریان خروجی می کند.

در نهایت شدت جریان خروجی تبدیل به یک عدد شده که در نمایشگر گزارش می شود.

برای کالیبره کردن این دستگاه معمولا از هارت ۴۷۵ استفاده می شود.

شدت جریان خروجی مشخص شده در این ترانسمیتر سری VJT بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر به صورت مستقیم است و ولتاژ تغذیه آن بین ۱۵ تا ۳۰ ولت گزارش می شود.

همچنین میزان رطوبت مجاز گزارش شده برای استفاده از این دستگاه بین ۵ تا ۹۰ درصد است که یک محدوده بسیار وسیع و کاربردی است.

بنابراین عملا می‌بینیم که مشخصات فنی این دستگاه با بسیاری از فرآیندهای صنعتی و پالایشگاهی همخوانی دارد و محدودیتی در استفاده از آن نیست.

به عنوان نتیجه نهایی، ترانسمیتر دما یوکوگاوا استانداردهای کافی برای استفاده در فرایندهای مختلف را دارد و امکان استفاده از آن در شرایط متفاوتی هست.

البته انتخاب بهترین مدل از این دستگاه ها و نحوه استفاده از آن تحت تأثیر انتخاب دستگاه و سری آن با توجه به نوع پروژه است.

ترانسمیتر دما اندرس هاوزر هم مانند یوکوگاوا از بهترین برندهای مجود در بازار ایران است.

از ترانسمیتر دما کجا استفاده میشود؟

به طور کلی ترانسمیتر ها به عنوان ابزار دقیق استفاده می شوند و وظیفه آنها کنترل پارامترها و فاکتورهای مختلف صنعتی است.

به عنوان مثال ترانسمیتر دما برای اندازه گیری دما و تغییرات آن در یک فرآیند و ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری و تغییرات فشار استفاده می شود.

بنابراین از تمپرچر ترانسمیتر می توان در نقش های مختلفی استفاده کرد.

برخی از این نقش ها عبارتند از اندازه گیری و کنترل دما در:

  • یک کوره صنعتی یا غیر صنعتی
  • اثر واکنش های شیمیایی
  • موتورهای صنعتی برای ایجاد شرایط بهینه
  • سیستم های پایپینگ در فرایندهای صنعتی و پالایشگاهی
  • مخزن های تحت فشار و محل انجام واکنش های شیمیایی
  • دیگ بخار و در بویلر ها

 

شهباز صنعت وارد کننده و تامین کننده تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی. تامین انواع کلیه اقلام با بهترین قیمت، تامین انواع کنترل ولو، کنترل ولو فیشر(Fisher)، کنترل ولو سامسون، کنترل ولو MASONEILAN و… تامین انواع ای توپی پوزیشنر، اکچویتور، اکچویتور سامسون، رگولاتور، ولوهای کروی، ولوهای دروازه ای، ولوهای دیافراگمی، ولوهای ساقه چرخشی، ولو توپی، ولوهای پروانه ای، ولو دیسکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *