منوی دسته بندی

تنظیم و عیب یابی شیرهای فشار شکن هیدرولیک

شیر فشار شکن هیدرولیک، فشار سیستم را برای محافظت از قطعات محدود می کند. و سوپاپ ها را با حداکثر نیروی خروجی سیستم هیدرولیک را محدود می کند. تمام شیرهای فشار شکن سیستم هیدرولیک با متعادل کردن نیروی هیدرولیک با نیروی فنر قابل تنظیم کار می کنند.

 هر زمان که شیرفشارشکن  در پاسخ به فشار از پیش تعیین شده باز شود، گرما را آزاد می کند. یک شیر به درستی تنظیم شده، سیستم را قادر می سازد تا به درستی کار کند، در حالی که میزان گرمای تولید شده را کنترل می کند.

مراحل تنظیم شیر فشار شکن هیدرولیک

برای اینکه بفهمید کدام  یک از شیرهای فشار شکن در مدار نیاز به تنظیم دارد، باید  نقشه های سیستم را به صورت تخصصی

بررسی کنید. شیر فشارشکن را در مدار پیدا کنید.

شیرهای فشار شکن هیدرولیک  همیشه به صورت موازی با پمپ لوله نصب می شوند و معمولاً تا حد امکان به پمپ نزدیک هستند.

شیلنگ را درسیستم های هیدرولیک در نزدیکی شیر فشار شکن  پیدا کرده و خارج کنید. شلنگ و سوپاپ را با درپوش یا دوشاخه مناسب JIC ببندید.

نحوه تنظیم شیر فشار شکن

گام اول

 طرف برگشت یا مخزن شیر کمکی را با درپوش نبندید. بستن یا وصل کردن شیلنگ ها و اتصالات استفاده نشده مانع از دست رفتن مایع هیدرولیک و آلودگی سیستم می شود. استفاده از هر روشی برای بستن یا وصل کردن شیلنگ به غیر از دوشاخه یا کلاهک مناسب JIC ناامن است و هرگز نباید آن را انجام داد. این امر مدار هیدرولیک را به منظور ایزوله کردن سیستم فقط به پمپ و شیر تخلیه می کند.

نحوه نصب شیر فشار شکن هیدرولیک

گام دوم

یک فشار سنج بین شیر فشار شکن هیدرولیک  و پمپ وصل کنید. اکثر تجهیزات دارای یک پورت برای این منظور هستند. اگر پورت وجود ندارد، از آداپتور برای نصب گیج استفاده کنید.

تنظیم شیر فشار شکن هیدرولیک را تا جایی که می تواند شل کنید. شیر فشار شکن  معمولا دارای یک مهره شش گوش قفل کننده و یک تنظیم کننده سر آلن یا تنظیم کننده چرخ دستی است. تجهیزات را راه اندازی کنید و مدار هیدرولیک را فعال کنید. خوانش فشار روی گیج باید نزدیک به صفر باشد.

بیشتر بخوانید:

شیر کنترل یا کنترل ولو چیست؟

شیر فشار شکن  را با چرخاندن تنظیم کننده در جهت عقربه های ساعت تنظیم کنید تا زمانی که میزان فشار روی گیج با فشاری که روی نقشه های ماشین است برسد  تنظیم کنید. این همان چیزی است که به عنوان فشار “ترک” شناخته می شود، فشاری است که در آن شیر شروع به باز شدن می کند. مهره قفل تنظیم کننده را محکم ببندید و مراقب باشید که مکان سوپاپ را مختل نکنید.

گام سوم

ماشین آلات را خاموش کنید و اجازه دهید فشار از بین برود. دوشاخه ها و درپوش های JIC را بردارید و هر شیلنگی را که در مرحله ۲ برداشته شده است دوباره وصل کنید. خوانش فشار روی مدار نباید از فشاری که روی شیر تخلیه تنظیم شده است بالاتر رود.

اجزای شیر فشارشکن

۳ نشانه خرابی شیر فشار شکن هیدرولیک

اگر یک شیر تخلیه تنظیم شده باشد اما فشار را قبل از اینکه سیستم به حداکثر فشار برسد آزاد می کند، یا اگر دائماً نشتی داشته باشد یا به صدا درآید، ممکن است مشکلی در سیستم وجود داشته باشد.

یک شیر فشار شکن که به درستی نگهداری شود، می‌تواند تا ۳۰ سال به درستی کارکند. اگر به طور مرتب عملکرد شیر فشار شکن خود را بررسی کرده اید احتمالا مشکل دیگری در سیستم شما وجود دارد.

با این حال، شیرهای فشار شکن  هیدرولیک  ممکن است از کار بیفتد. . برای حل سریع مشکل و بالابردن ایمنی کار ، مهم است که علائم خرابی احتمالی را یاد بگیرید.

در اینجا ۳ نشانه از خرابی شیر فشار شکن وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

علامت شماره ۱: به فشار مناسب نمی رسید.

اگر سیستم شما به فشار مناسب نمی رسد، می تواند نشانه ای از خرابی شیر فشار شکن باشد. در برخی موارد، این می تواند قابل رفع باشد. اگر دریچه با فشار تنظیم اشتباه کالیبره شده باشد، ممکن است به سادگی آزاد شود.

این عمل  می تواند با تغییرات در طراحی کارخانه شما ، اتفاق بیفتد. در برخی موارد، تکنسین‌ها فراموش می‌کنند که دریچه‌های فشار را برای فشار عملکرد عادی جدید سیستم تنظیم کنند. تکنسین های شیر شما می توانند وارد شوند و فشار تنظیم شده شیر را برای رفع این مشکل تنظیم کنند.

اگر این مشکل را حل نکرد و بقیه سیستم شما به درستی کار می‌کند، احتمالاً شیر فشارشکن شما باید عوض شود. پس از سال‌ها سرویس، شیر ممکن است آسیب ببیند یا در اثر آلودگی و زباله‌های محیطی فرسایش یابد که مانع از بسته شدن کامل شیر می‌شود.

 این می تواند باعث ایجاد مشکل  شود، جایی که دریچه کاملاً باز نیست، اما به سرعت باز و بسته می شود و مانع از انجام درست کار فشار شکن می شود. هنگامی که سیستم شما نتواند به فشار برسد، احتمالاً کاهش تولید یا خرابی را تجربه خواهید کرد.

مبانی سیستم های هیدرولیک

قیمت شیر فشار شکن هیدرولیک

علامت شماره ۲: فشار بیش از حد

شیرهای فشار شکن ، از مواردی هستند که یک تاسیسات را ایمن نگه می‌دارند. اگر سیستم شما بیش از حداکثر فشار ایمن ایجاد کند، دریچه‌های ایمنی باز می‌شوند تا فشار اضافی خارج شود و تأسیسات، کارمندان و تجهیزات شما ایمن می‌شوند.

اگر سیستم شما بالاتر از فشار است و شیرهای فشارشکن شما آزاد نشده اند، این  موضوع می تواند نشان دهنده خرابی شیر فشار شکن باشد. باید اطمینان حاصل کنید که شیرها روی فشار تنظیم شده صحیح تنظیم شده اند.

نکته مهم:  گاهی  آلاینده هایی مانند خاک، پرز، زنگ زدگی، لجن یا حتی ناهماهنگی دریچه می توانند باعث چسبندگی شیر فشار شکن شوند.

 در این مرحله، ممکن است ببینید که سیستم شما فشاری بالاتر از حد تولید می کند.  یا متوجه خواهید شد که دریچه شیرهای فشار شکن دیگر در سیستم بیشتر باز  می شوند تا نقص شیر فشار شکن ناقص  را جبران کنند.

علامت شماره ۳:  نشتی شیر فشار شکن هیدرولیک

در حالی که دو علامت دیگر واضح به نظر می رسند، این آخرین علامت زمانی که مستقیماً دریچه های کاهش فشار خود را بررسی می کنید بیشتر قابل توجه است.

نشتی دریچه‌ها یک مشکل است و می‌تواند به تولید کندتر و کارآمدتر کمک کند، اما تشخیص نشتی بسیار دشوارتر است، زیرا تأثیر آنها بر کل سیستم می‌تواند بسیار کمتر باشد. این بخشی از دلیلی است که تست و نگهداری شیر فشار شکن بسیار مهم است.

اگر شیر فشارشکن شما فشاری ندارد، احتمالاً سوراخ تعادل بسته شده است، فنر شکسته است یا شیر شل شده است. در صورت شل بودن یا شکستن فنر، تعویض آن ضروری است. دریچه در سیستم شما به درستی کار نمی کند، به این معنی که در صورت بروز مشکل بزرگتر، از تاسیسات، کارکنان یا تجهیزات شما محافظت نمی کند.

عیب یابی نشتی شیر فشار شکن کمی پیچیده است، زیرا دلایل احتمالی زیادی وجود دارد. این می تواند سوپاپ باشد، ممکن است ناهماهنگی باعث عدم قرارگیری مجدد پس از باز شدن صحیح شود، یا ممکن است فشار بیشتری در سیستم شما نسبت به فشار تنظیم شده دریچه وجود داشته باشد. یک سیستم تست شیر ​​ایمنی درون خطی با کیفیت می تواند در اینجا به شما کمک کند.

نتیجه

تنظیم، بازرسی و نگهداری صحیح شیرهای فشارشکن هیدرولیک  در یک سیستم هیدرولیک، کلید راه اندازی یک تاسیسات ایمن است.

خرابی شیر فشار شکن اغلب نشانه یک مشکل بزرگ است. در بیشتر موارد، مهم است که به جای تعویض شیر مورد نظر، به “چرا” در پشت خرابی شیر فشار شکن توجه کنید.

شهباز صنعت تولید و تامین کننده  شیر فشار شکن سامسون، کنترل ولو سامسون،شیر ترموستاتیک سامسون، شیر پنوماتیک سامسون ، شیر فشارشکن هانیول است.

همچنین شما می توانید مقاله شیر فشار شکن چیست؟   و شیر فشار شکن آب ، کاربرد و مزایا و معایب شیر های هیدرولیک ، شیر فشارشکن کمپرسور باد چیست؟ را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *